Ο καφές αδυνατίζει, μύθος ή πραγματικότητα;

coffeeΚαι όμως πρόκειται για μύθο! Σύμφωνα με τη Huffington Post ο αγαπημένος μας καφές δεν βοηθά στην απώλεια κιλών, καθώς φαίνεται πως ενισχύει ελαφρώς το μεταβολισμό και δεν προσφέρει μεγαλύτερη ή μόνιμη απώλεια βάρους…

Και δεν είναι μόνο αυτό! υπάρχουν και άλλοι μύθοι για την καφεΐνη που δεν ισχύουν:

Η καφεΐνη αφυδατώνει
Εχει μεν διουρητική δράση, αλλά συνήθως καταναλώνεται με τη μορφή καφέ ή τσαγιού. Το νερό που υπάρχει σε αυτά τα ροφήματα καλύπτει τις διουρητικές συνέπειες της καφεΐνης. Μία έρευνα του 2014 αναφέρει πως όσοι καταναλώνουν συχνά καφέ έχουν μεγαλύτερες αντιστάσεις σε πιθανή αφυδάτωση.

Ο ντεκαφεϊνέ δεν «ταράζει»
Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Φλόριντα, αυτού του τύπου ο καφές δεν σημαίνει πως κάποιος δεν παίρνει καφεΐνη. Οπως επισημαίνουν οι ερευνητές, κάποιος που θα καταναλώσει 5-10 κούπες ντεκαφεϊνέ θα πάρει δόση καφεΐνης που ισούται με 1-2 κούπες κανονικού καφέ.

Η καφεΐνη βοηθά να ξεμεθύσει κανείς
Μαζί με το κρύο ντους είναι ο παραδοσιακός συνδυασμός για να συνέλθει κάποιος έπειτα από μία «άγρια» νύχτα. Δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό το κόλπο όμως. Εργαστηριακές μελέτες σε ποντίκια έδειξαν πως εκείνα που πήραν καφεΐνη έπειτα από αλκοόλ ήταν μεν σε μεγαλύτερη εγρήγορση, αλλά αντιμετώπιζαν δυσκολία να βρουν το δρόμο τους μέσα σε λαβύρινθο.

Η καφεΐνη κάνει μόνο κακό
Προφανώς υπάρχει ρίσκο σε μεγάλες δόσεις, αλλά υπάρχουν και θετικά αφού για παράδειγμα μειώνει το κίνδυνο για Πάρκινσον, αλλά και τα συμπτώματα, ενώ προφυλάσσει και από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Πηγή: iefimerida.gr

You may also like...

Leave a Reply