Νίνα Λοτσάρη: “Ό,τι χτίσεις με το ταλέντο σου να καταφέρεις να μην το γκρεμίσεις με το χαρακτήρα σου”

Είναι μια crossover rock opera τραγουδίστρια, δε θα έφευγε στο εξωτερικό για οποιαδήποτε πρόταση ενώ δε θα είχε πρόβλημα να υιοθετούσε ένα παιδί.

Η ώρα έδειχνε 20.31. “Ουφ”, είπα από μέσα μου με ανακούφιση, “δεν άργησα” καθώς περνούσα την εξώπορτα του Casablanca. Κατεβαίνω τα σκαλιά και μπαίνω στο χώρο του μαγαζιού. Οι προετοιμασίες για την παράσταση του Σαββάτου είχαν ήδη ξεκινήσει. Τα τραπέζια και οι καρέκλες είχαν μπει ήδη στη θέση τους. Μια συνεργάτιδα της Νίνας Λοτσάρη με οδηγεί στο καμαρίνι της. Ένα καμαρίνι που όπως διαπίστωσα στη συνέχεια όλες θα θέλαμε να το είχαμε δωμάτιο στο σπίτι μας. Κομψό -όπως η ίδια- και πολύ περιποιημένο.

Χαιρετώ τη Νίνα και μετά το αρχικό τρακ (που πάντα με πιάνει) διαπιστώνω ότι είναι μια πολύ όμορφη και εντυπωσιακή γυναίκα. Σίγουρα αν την έχει δει σε αυτή ή σε παλιότερες δουλειές της θα έχεις πει το ίδιο. Περιεργάζομαι το χώρο που είναι γεμάτος από λαμπερά κουστούμια και κοσμήματα και ήδη έχω βάλει το μαγνητοφωνάκι μου να γράφει. “Ιωάννα, its time to work” σκέφτομαι και η συνέντευξη ξεκινά.

Όσο και αν το έκανα πρόβα για να μην το κάνω λάθος τελικά δεν το γλίτωσα! “Δύο bla bla και τρία cha cha cha“, με διορθώνει η Νίνα γελώντας καθώς έδωσα ένα ακόμη bla στον τίτλο της παράστασης που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Ρήγος.  “Είναι ένα λογοπαίγνιο που έχουμε βάλει στην παράσταση και εξηγούμε στον κόσμο για ποιο λόγο έχουμε 2 bla bla και 3 cha cha cha. Το νούμερο κάνει ο Κρατερός Κατσούλης. Δεν ξέρουμε για ποιο λόγο έχουμε 2 bla bla και 3 cha cha cha.  Αυτό είναι το αστείο. Το θέμα είναι ότι είναι μια τρελή παράσταση με πολύ κέφι, χιούμορ και υπέροχα τραγούδια“, μου εξηγεί.

Όντως ο τίτλος της παράστασης, στην οποία συμμετέχουν εκτός από τη Νίνα και τον Κρατερό, ο Παντελής Καναράκης και ο Patrick, είναι ιδιαίτερος και σου προκαλεί την απορία ποιος τον εμπνεύστηκε αλλά και πώς. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις κρύβεται μια ιστορία, έτσι και εδώ. “Βασικά εμπνεύστηκα τον τίτλο από ένα τραγούδι που άκουσα στο ραδιόφωνο οδηγώντας μια μέρα. Δεν το είχα ξανακούσει και μου άρεσε πολύ. Ήθελα να το βάλω φέτος στο πρόγραμμα. Συζητούσα με τους συνεργάτες μου πώς να ονομάσω φέτος την παράσταση. Ήταν μια παράσταση που δε μου έδινε ακριβώς ένα συγκεκριμένο τίτλο να βάλω γιατί τα νούμερα είναι τελείως διαφορετικά το ένα με το άλλο. Δεν έχει μια φυσική ροή σαν story. Οπότε λέω να βάλω έναν τίτλο τρελό. Τι έχουμε σε αυτήν την παράσταση; Bla Bla και Cha Cha Cha, θέαμα δηλαδή“.

Θέαμα. Σε μια εποχή λιτότητας πόσο εύκολο είναι για έναν καλλιτέχνη σαν τη Νίνα να κάνει μια δαπανηρή και εντυπωσιακή παραγωγή; Και όμως η απάντησή της με εκπλήσσει. “Και σε εμάς επικράτησε η λιτότητα. Είχα πάρα πολύ καλούς συνεργάτες, φίλους που με βοήθησαν ουσιαστικά να γίνει αυτή η δουλειά χωρίς να έχει το κόστος το οποίο θα είχα επωμιστεί σε άλλες εποχές. Το budget αυτής της παράστασης συγκριτικά με τα προηγούμενα για άλλες παραστάσεις δεν έχει καμία σχέση“. Για εκείνη η λέξη budget είναι κάτι σχετικό. Δηλαδή μπορεί κάποιος να δώσει πάρα πολλά λεφτά αλλά το αποτέλεσμα να είναι φθηνό όμως μπορεί να επενδύσεις λιγότερα και να έχεις ένα κομψό και ακριβό αποτέλεσμα.  Αν το περιτύλιγμα δεν ήταν όμορφο και έπρεπε να φερθεί μίζερα στους πελάτες της θα επέλεγε να μείνει σπίτι της παρά να το έκανε.

Παράλληλα με το Bla Bla & Cha Cha Cha η Νίνα ετοιμάζεται και για το αφιέρωμα “Αναζητώντας τον Αττικ” που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου στο θέατρο Badminton. “Έχω την τιμή να ερμηνεύσω κάποιες από τις μεγάλες του μούσες που ήταν η Δανάη Στρατηγοπούλου και η Κάκια Μένδρη. Ήταν οι μεγάλες τραγουδίστριες του ελαφρού τραγουδιού στις αρχές του 20ου αιώνα“.

(από το καμαρίνι της)

“Δεν υπάρχει χώρος στην τηλεόραση όπως εγώ θα ήθελα”

Έχουν περάσει σχεδόν 8 χρόνια από τότε που είδαμε τη Νίνα ως Σεϊντά στην σειρά Αρχιπέλαγος στον Alpha. Τώρα εν έτη 2012 δεν υπάρχει χώρος στην τηλεόραση για εκείνη όπως θα ήθελε. “Υπάρχουν μόνο αυτά τα παιχνίδια σαν το Dancing που δε με αφορούν ενώ σήριαλ δε γίνονται“.

Προτάσεις από τα χορευτικά shows στα οποία συμμετέχουν διάσημοι της έχουν γίνει αλλά δεν έχει δεχτεί. Ο λόγος; “Αποκλείεται να πήγαινα να κριθώ τηλεοπτικά αν είμαι καλή σε αυτό που ο άλλος πληρώνει για να ακούσει και να δει“. Και αν κάποιοι ισχυρίζονται πως το κάνουν για την εμπειρία, για τη Νίνα η εμπειρία πάνω στη σκηνή δε συγκρίνεται με καμία άλλη εμπειρία.

Τουρκικά σήριαλ δεν παρακολουθεί αλλά η κόρη της είναι μεγάλη fan. “Η κόρη μου κλαίει όταν ο αγαπημένος της πρωταγωνιστής πεθαίνει… Αφού αγγίζει τις καρδιές των παιδιών πρέπει να έχουν καλά στοιχεία. Και τούρκικα να μην ήταν, θα ήταν βραζιλιάνικα. Οπότε καλύτερα να είναι τουρκικά. Εφόσον δεν μπορούν να γίνουν παραγωγές πια, κάπως θα έπρεπε να γεμίσουν τον τηλεοπτικό χρόνο τα κανάλια. Δεν μπορείς να βάλεις το μαχαίρι στο λαιμό του άλλου για να κάνει ελληνική παραγωγή. Δεν υπάρχουν λεφτά“.

Τηλεόραση θα δει το πρωί πριν φύγει μόνο για τις ειδήσεις της μέρας. Το βράδυ πριν κοιμηθεί θα επιλέξει κάποια ταινία από την συνδρομητική, κατά προτίμηση παλιές χολιγουντιανές.

Από τις ατέλειωτες ώρες σπουδών στη σκηνή της Λυρικής

Αν διαβάσεις το βιογραφικό της θα δεις ότι οι σπουδές που έχει κάνει δεν είναι λίγες. Τα χρόνια των σπουδών της έχουν μείνει αξέχαστα, τότε που ζούσε στα Εξάρχεια και πήγαινε από τη μια σχολή στην άλλη με τα πόδια. Όταν ξεκινούσε τις 08.30 το πρωί και γύριζε στις 23.00 το βράδυ εξαντλημένη. Μπορεί να ήταν μια κουραστική περίοδος αλλά όπως είπε η πιο έντονη και αξέχαστη της ζωής της.

Μέχρι σήμερα καμία της δουλειά δεν την έχει συνταράξει τόσο ώστε να την ξεχωρίσει και να τη λέει στα παιδιά της όταν μεγαλώσουν. “Έχω κάνει πολλές δουλειές στη Λυρική σκηνή, πολλές συναυλίες στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο Μουσικής. Όλα αυτά είναι πολύ μεγάλα. Θεωρώ όμως ότι έχω πολύ πολύ χρόνο για το πω“.

Αν και προσπάθησα να βγάλω λαβράκι ρωτώντας την το ακριβώς αντίθετο, αν δηλαδή έχει πικραθεί από κάποια συνεργασία τελικά δεν τα κατάφερα. “Δεν υπήρξαν ποτέ κακές συνεργασίες. Μπορεί κάποιοι να έχουν μετανιώσει που υπήρξαν με εμένα, εγώ όμως όχι“.

(από το καμαρίνι της)

“Είμαι μια crossover rock opera τραγουδίστρια”

Της αρέσει πολύ η όπερα μέταλ ενώ αν θα μπορούσε να δώσει ένα χαρακτηρισμό στη φωνή της αυτός θα ήταν crossover rock opera. Δεν αποκλείει μάλιστα στο μέλλον να κάνει μια δουλειά πάνω στην όπερα μέταλ.

Κορυφαία τραγουδίστρια του κόσμου για εκείνη είναι η Dulce Pontes ενώ θαυμάζει την πορεία της Sarah Brightman. Επί ελληνικούς εδάφους ξεχωρίζει τη Μαρινέλλα γιατί είναι η τραγουδίστρια της αιωνιότητας, ένα αστέρι που θα λάμπει για πάντα. Στο αυτοκίνητο θα ακούσει κυρίως ραδιόφωνο και στο σπίτι θα βάλει μουσικές από όλον τον κόσμο.

Από την Ελλάδα θα έφευγε μόνο αν ερχόταν η κατάλληλη πρόταση διαφορετικά δε θα τα παράταγε όλα και θα έφευγε. “Δεν έχω παράπονο είμαι πολύ ευγνώμων. Δουλεύω τα τελευταία 12 χρόνια χειμώνα καλοκαίρι ανελλιπώς. Δεν έχω αναγκαστεί να σκεφτώ πως είμαι σε απόγνωση και πρέπει να φύγω. Αν μέσα σε όλα αυτά έρθει και ένα βήμα πιο πέρα από τα σύνορα καλώς να έρθει. Αλλά δεν το κυνηγάω. Ανοιχτή είμαι με την κατάλληλη πρόταση, όχι να τα παρατήσω όλα και να φύγω“.

Κεφάλαιο οικογένεια

Αν οι κόρες της, της έλεγαν “μαμά θα γίνω σαν και εσένα“, η Νίνα δε θα είχε κανένα πρόβλημα. Η μόνη συμβουλή που θα τις έδινε θα ήταν “Να ακολουθήσουν το δρόμο της καρδιάς. Είναι αλάνθαστος“.

Σε ένα τρίτο παιδί δε θα έλεγε όχι πριν 3 χρόνια όμως τώρα λόγω της κρίσης δεν είναι σίγουρη. “Δεν ξέρω υπό αυτές τις συνθήκες αν θέλω να το κάνω πια. Γιατί τα παιδιά μου θέλω να τα έχουν όλα, δε θέλω να τους αρνηθώ κάτι, θέλω να είμαι γενναιόδωρη. Προτιμώ να έχω 2 και να τους προσφέρω απλόχερα παρά να μοιράζω και λέω λίγο εσύ. Θέλω να τους τα δίνω όλα. Οπότε υπό αυτές τις συνθήκες της κοινωνικής αβεβαιότητας και των εξελίξεων που έχουμε εδώ στην Ελλάδα προτιμώ προς τα παρόν με τα 2 παιδιά να το παλέψω και να ζούμε μια αξιοπρεπή ζωή παρά να μπω στη διαδικασία να σκεφτώ για τρίτο παιδί. Αν ήταν πριν 3 χρόνια ξαναέμενα έγκυος“.

Στην υιοθεσία δε λέει όχι αρκεί να μπορούσε να προσφέρει τα ίδια που θα έδινε και στα βιολογικά της παιδιά.

Όσα λένε οι γυναίκες μεταξύ τους

Αγαπημένοι της σχεδιαστές είναι οι Konstantinos Melis by Laskos που έχουν επιμεληθεί όλα τα ρούχα της στο Casablanca, o  Δημήτρης Ντάσιος (με τον οποίο συνεργάζεται) και ο Βασίλης Ζούλιας “Είναι σχεδιαστής των Όσκαρ.  Μου κάνει εντύπωση που δεν τον έχουν ανακαλύψει στα Όσκαρ“. Μυστικά ομορφιάς δεν έχει πολλά (δεν το έχει ανάγκη άλλωστε) όμως προσπαθεί να κοιμάται 8 ώρες τη μέρα, να μη τρώει λιπαρά και γενικά τα φαγητά που καταναλώνει να είναι ελαφρά μαγειρεμένα. Γευστική αμαρτία; Ο φρέντο που πίνει με 2,5 κουταλιές μαύρη ζάχαρη και σιρόπι καραμέλα. “Και σε διατροφή να είμαι δεν πρόκειται να το αλλάξω”!

(από το καμαρίνι της)

Η φιλοσοφία της

Ένα από τα αγαπημένα της μότο είναι το λατινικό Carpe Diem (άδραξε τη μέρα) το οποίο έχει κάνει τατουάζ. Όμως έχει και άλλα. “Ό,τι προσπαθείς να χτίσεις με το ταλέντο σου να καταφέρεις να μη το γκρεμίσεις με το χαρακτήρα σου. Και να είσαι μετρημένος στα λόγια σου και γενναιόδωρος στις προσδοκίες σου“. Η ζωή για εκείνη έχει γεύση γλυκόπικρη-γλυκόξινη και πάντα το γλυκό μπροστά, τονίζει, μια και είναι αισιόδοξη. “Δεν έχω καθόλου τάσεις κατάθλιψης. Οι καταθλιπτικές μου τάσεις κρατούν για πέντε λεπτά“.

Δεν ανέχεται την αγένεια και τους ανθρώπους με κόμπλεξ ανωτερότητας που θεωρούν τους εαυτούς τους θεούς και τους άλλους σκουπίδια. Λυπάται εκείνους που έχουν κόμπλεξ  κατωτερότητας γιατί “δεν ξέρουν τι πλάσματα είναι και τι δύναμη εσωτερική έχουν μέσα“.

Το 2012 θέλει να περάσει ανώδυνα καθώς με χιούμορ είπε “Έχουμε ακούσει τόσα πολλά πια που θα πλησιάζει εκείνη η μέρα και θα κοιτάμε τον ουρανό μήπως πέσει κανένας κομήτης“! Αμέσως όμως συμπληρώνει: “Ελπίζω το 2012 να φέρει στον κόσμο ευτυχία, ευημερία και όχι ασυδοσία. Γιατί ξεπεράσαμε τα όρια της ασυδοσίας, χάθηκαν όλες οι αξίες. Η κρίση που περνάμε είναι πρώτα κρίση αξιών και μετά οικονομική. Ξεκαθαρίζει το τοπίο, θα πέσουν οι μάσκες. Μετά το ’12 θεωρώ θα είναι μια καινούργια αρχή για όλον τον κόσμο. Πολύ καλύτερη από την προηγούμενη“.

Η Νίνα επέλεξε τον καλύτερο επίλογο για αυτή τη συνέντευξη. Έναν αισιόδοξο χωρίς να βρίσκεται πάνω σε ροζ συννεφάκι. Ίσως αυτό χρειαζόμαστε μέσα στην τρέλα και την κατάθλιψη της εποχής. Αισιοδοξία και θέαμα. Ή αλλιώς Bla Bla & Cha Cha Cha…

Πηγή: cosmo.gr

You may also like...

Leave a Reply