Η προσωπικότητά σου στην εγκυμοσύνη

Τη μια μέρα νιώθεις έκσταση και την άλλη ξεσπάς με οργή. Κι αυτό πριν καν γεννηθεί το μωρό σου! Ο οδηγός για τις μεταπτώσεις στη διάθεση που μπορεί να βιώνεις κατά την εγκυμοσύνη θα σε βοηθήσει να τα καταφέρεις.

Όσο είσαι έγκυος, θα βιώνεις μια ολόκληρη γκάμα συναισθημάτων – πολλά από τα οποία θα είναι εντελώς καινούργια. Μετά τον τοκετό, το συναισθηματικό τρενάκι θα συνεχιστεί.

1. Nιώθεις πανευτυχής

Γιατί αισθάνεσαι έτσι: Μόλις το γονιμοποιημένο ωάριο εμφυτευθεί στη μήτρα σου, ο αναπτυσσόμενος πλακούντας αρχίζει να εκκρίνει ορμόνες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του μωρού σου. Ορισμένες από αυτές, τα οιστρογόνα, ενδέχεται να παράγουν μια αίσθηση ευεξίας. Από την άλλη, δεν αποκλείεται απλώς να είσαι πραγματικά συνεπαρμένη και χαρούμενη που είσαι έγκυος, ειδικά αν προσπαθούσες για αρκετό καιρό.

Στρατηγικές χειρισμού: Ποιος τις χρειάζεται; Απόλαυσέ το όσο διαρκεί!

2. Eίσαι εύθικτη και ευερέθιστη

Γιατί αισθάνεσαι έτσι: Οι ορμόνες φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στη σύγκλιση συναισθηματικών ζητημάτων κατά την κύηση. Στα συνήθη συμπτώματα συγκαταλέγονται η οξυθυμία, η θλίψη ή το άγχος και μπορεί να είναι αξιοπρόσεκτα σε ορισμένους μήνες της εγκυμοσύνης. Για παράδειγμα, η αυξομείωση των επιπέδων των οιστρογόνων και της προγεστερόνης στο αίμα μπορεί να σε κάνει ιδιαίτερα κακόκεφη κατά το πρώτο τρίμηνο.

Στρατηγικές χειρισμού: Εξήγησε στο σύντροφό σου γιατί βιώνεις μερικά συναισθήματα πολύ έντονα. Εάν κατανοήσει την ευμετάβλητη διάθεσή σου και δεχτεί ότι δεν έχει να κάνει μαζί του, μπορείς να σταματήσεις κάθε ενδεχόμενη ένταση στη σχέση σας, στο ξεκίνημά της. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα μέλη της οικογένειας και τους φίλους. Επίσης, φρόντισε τον εαυτό σου: η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή θα σε βοηθήσουν να μετριάσεις τα αρνητικά συναισθήματα και να εντείνεις τα θετικά. Θα βοηθήσει να γνωρίζεις ότι προκαταρκτικά στοιχεία ερευνών δείχνουν ότι η λήψη λιπαρών οξέων Ω-3 μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση. Τέλος, αν έχεις ιστορικό κατάθλιψης, φρόντισε να το πεις στο γιατρό σου, γιατί όχι μόνο μπορεί να επανεμφανιστεί κατά την εγκυμοσύνη, αλλά μπορεί να παραταθεί και να γίνει πιο σοβαρή αφού γεννήσεις.

3. Nιώθεις ασυγκράτητα σεξουαλική

Γιατί αισθάνεσαι έτσι: Δεν αποκαλούν τυχαία το δεύτερο τρίμηνο «περίοδος του μέλιτος». Στη διάρκειά του μπορείς ακόμη να τα βγάλεις πέρα με το μέγεθος της κοιλιάς σου και τα στήθη σου είναι μεγαλύτερα, οπότε ο σύντροφός σου μπορεί να σε βρίσκει απίστευτα σέξι. Όσο για σένα, η αύξηση του όγκου του αίματος κατά την εγκυμοσύνη οδηγεί σε μεγαλύτερη ροή αίματος – παντού. Επίσης, οι θηλές και τα γεννητικά όργανα γίνονται πιο ευαίσθητα, οπότε ίσως να νιώθεις πιο σεξουαλική. Τέλος, στην εγκυμοσύνη νιώθεις πιο έντονα τις συσπάσεις μήτρας κατά τον οργασμό όταν είσαι έγκυος.

Στρατηγικές χειρισμού: Εάν ο γιατρός σού δώσει το ελεύθερο, τότε μη χάνεις καιρό!

4. Δεν αντέχεις τόση εξάντληση

Γιατί αισθάνεσαι έτσι: Στα πρώτα στάδια, ο πλακούντας παράγει ακόμη μία ορμόνη, τη χοριακή γοναδοτροπίνη (HCG). Τα αυξανόμενα επίπεδά της σημαίνουν ότι η κύηση προχωρά. Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά είναι ότι, σε συνεργασία με την προγεστερόνη, η HCG μπορεί να προκαλέσει έντονη εξάντληση και την πρωινή ναυτία που πολλές γυναίκες παθαίνουν στο πρώτο τρίμηνο.

Στρατηγικές χειρισμού: Το πιο σημαντικό είναι να κινείσαι ακόμη κι όταν δεν έχεις όρεξη. Για να ενισχύσεις την ενέργεια και τη διάθεσή σου, ασκήσου. Εκμεταλλεύσου το καλοκαίρι και κολύμπα. Θα νιώσεις αμέσως πολύ καλύτερα. Αν, πάλι, νιώθεις πολύ έντονη ατονία, μίλα στο γιατρό σου. Ίσως πρέπει να κάνεις εξετάσεις για να αποκλειστούν παθήσεις όπως η αναιμία ή ο υποθυρεοειδισμός.

Πηγή: shape.gr

You may also like...

Leave a Reply