Γονείς: Τι κάνετε αν τα παιδιά σας έχουν άγχος – 8 Βασικές Αρχές

Γονείς με  ανήσυχα και αγχώδη παιδιά αρκετά συχνά αισθάνονται σαν να δίνουν μία ανηφορική μάχη στην προσπάθειά τους να τα στηρίξουν. Ένα βήμα προς τα εμπρός, 2 βήματα πίσω. Και πολλές φορές, αντί να βοηθούν στο άγχος του παιδιού τους, να το ηρεμήσουν, κάνουν στην πραγματικότητα τη κατάσταση ακόμα δυσκολότερη.

Σήμερα το πρόβλημα είναι πολύ συχνό και αυξημένο και καλό θα ήταν να αναζητήσουμε τρόπους που μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.  Κατά αυτό τον τρόπο, βρήκαμε ενδιαφέρον και μιλήσαμε με την μητέρα ενός παιδιού που αντιμετώπιζε αυτό ακριβώς το πρόβλημα η οποία μας είπε:

«Εγώ αναμφισβήτητα έπραξα λάθος για επανειλημμένες φορές. Έπεφτα συχνά θύμα της ίδιας της αγωνίας μου για να καθοριστεί η συγκεκριμένη κατάσταση αμέσως. Αλλά ποτέ δεν υπήρξε μια άμεση λύση. Ένιωθα σαν ανεπαρκής γονέας που δεν μπορούσε με τίποτα να στηρίξει το παιδί του». Τελικά έκανα την κίνηση και προγραμμάτισα μία συνάντηση με κάποιον ειδικό και τότε άρχισα να αισθάνομαι ότι μπορούσα να βοηθήσω πραγματικά το αγόρι μου. Το μόνο που έπρεπε ουσιαστικά να κάνω ήταν να υιοθετήσω  μέσα μου τις παρακάτω 8 τεχνικές .

1. Παραμείνετε ήρεμοι

Ήταν το πιο σημαντικό θέμα μου. Σε αντίθεση με τον καθορισμό ενός ήρεμου τόνου, επιφόρτιζα περισσότερο την αγωνία του γιου μου προσθέτοντας το δικό στρες και άγχος στις  καθημερινές μας δραστηριότητες.

2. Δώστε προσοχή στο παιδί σας

Το “να ακούω”, είναι μια τεχνική που αναγκάστηκα να μάθω.  Διαρκώς μιλούσα στο παιδί μου χωρίς να το ακούω ή να συζητάω μαζί του, οφείλω να ομολογήσω. Αλλά μετά όταν πραγματικά άρχισα να δίνω προσοχή σε αυτό και αρχίσαμε να έχουμε και ένα διάλογο μεταξύ μας και όχι μονόλογο, η συμπεριφορά του γιου μου άρχισε να βελτιώνεται αισθητά προς το καλύτερο.

3. Πάρτε το παιδί σας να παίξει έξω

Πάντα έπαιζα μαζί με τα παιδιά μου, αλλά τις περισσότερες φορές, παίζαμε μόνο μέσα στο σπίτι.  Από τη στιγμή που ξεκίνησα να βγάζω έξω το αγόρι μου και άρχισε να παίζει κυνηγητό, κρυφτό, καθώς και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες και μαζί μου αλλά και με άλλα παιδάκια της ηλικίας του, άρχισε να είναι λιγότερο ανήσυχος, ειδικά σε ότι είχε να κάνει σχέση με τον ανήσυχο ύπνο του το βράδυ. Ηρέμησε και μάλιστα κατάφερε να χάσει παράλληλα και μερικά παραπανίσια κιλά.

4. Προσφέρετε του άνεση

Η επιλογή των καταλληλότερων λέξεων και φράσεων ποτέ δεν μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο. Αυτό που δεν έκανα όμως ήταν να εκφράζω τα συναισθήματά μου, να λέω τι πραγματικά ένιωθα.  Δεν έπρεπε απλά να δείχνω την αγάπη μου στο παιδί μου, έπρεπε να του το επικοινωνώ επίσης. Όλα τα παιδιά, και ιδιαίτερα τα παιδιά με άγχος, δεν είναι αρκούνται στην απλή κατανόηση της αγάπης και της φροντίδας σου γι ‘αυτούς. Θέλουν να σε ακούν διαρκώς και να το λες.

5. Υιοθετήστε την έννοια των κανόνων

Με πολύ ωραίο τρόπο θα περάσετε στο παιδί σας την έννοια κάποιων σημαντικών κανόνων που πρέπει να ακολουθούν. Οι κανόνες αυτοί ειδικά το πρωί, αλλά και την ώρα του ύπνου θα σας βοηθήσουν να κάνετε τα παιδιά σας να αισθάνονται πραγματικά ασφαλή. Θα συνειδητοποιήσουν τι πρέπει να προσέχουν, με αποτέλεσμα να αισθάνονται πιο ασφαλή. Και όσο μεγαλύτερη η ασφάλεια, τόσο λιγότερο το άγχος.

6. Μην επιβαρύνετε υπερβολικά το πρόγραμμα του παιδιού σας

Είναι πολύ καλό για το παιδί σας να είναι ενεργό και δραστήριο με διάφορες δραστηριότητες που το ευχαριστούν και βοηθούν παράλληλα και στην ψυχική και σωματική του κατάσταση. Ωστόσο, αν το παρακάνετε είναι πολύ πιθανό αυτό να λειτουργήσει ανάποδα προκαλώντας στο παιδί σας τελικά βιασύνη και άγχος. Να είστε συνεπώς προσεκτικοί με το πλάνο του παιδιού σας.

7. Συμβουλευτείτε ένα σύμβουλο ή ψυχολόγο

Αν αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση, ή αν το άγχος του παιδιού σας είναι πάρα πολύ ισχυρό και μπορεί να μεγαλώνει με μόνιμό του χαρακτηριστικό τη διαταραχή του άγχους, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ζητήσετε συμβουλές από έναν ειδικό. Μη διστάσετε για κανένα λόγο. Θα εκπλαγείτε από το πόσο μπορεί να σας βοηθήσει.

8. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας

Είναι πάντα καλύτερο να επισκεφθείτε έναν ειδικό, αλλά θα πρέπει και οι ίδιοι διαρκώς να ενημερώνεστε ώστε να γίνεστε και πιο έμπειροι στον χειρισμό διαφόρων καταστάσεων που σχετίζονται με το άγχος του παιδιού σας. Στην πραγματικότητα, είναι καλύτερο να το κάνετε ανεξάρτητα από το αν το παιδί σας παρακολουθεί μια θεραπεία. «Χωρίς επαρκή κατανόηση της κατάστασης του παιδιού σας, οι πιθανότητες είναι να επαναλάβετε και εσείς τα λάθη τα δικά μου επιβαρύνοντας το στρες και το άγχος του» λέει η μητέρα.

Η γονική στήριξη σε παιδιά με έντονο στρες και άγχος είναι δύσκολη υπόθεση. Αλλά δεν είναι αδύνατη. Ακολουθήστε αυτές τις 8 βασικές αρχές, οπλιστείτε με πολλή αγάπη, υπομονή και αντοχή, και τότε θα αρχίσετε να βλέπετε βελτίωση γρήγορα.

You may also like...

Leave a Reply